בהתאם להסכמי השלום בין ישראל למצרים, מונפקת אשרת כניסה בעת מעבר הגבול לסיני בלבד. אשרה זו מוגבלת לשהייה בחלק במזרחי של סיני בלבד.

הטיולים המתבצעים מערבית לאזור זה, דורשים אשרת כניסה\ ויזה מצרית מלאה.

מדובר על טיולים ו\או הפלגות היוצאות משארם אל שייך מערבה מראס מוחמד, הפלגות מנמלי הורגדה או מרסה גליב, טיולים לקהיר, לאורך הנילוס, לוקסור ואסואן.

בעלי אזרחות ישראלית נדרשים להגיש בקשה טרם הנסיעה דרך שגרירות מצרים בתל אביב. הליך הוצאת ויזה מצרית לדרכון ישראלי אורך מינימום כשבועיים ימים.

לפני התהליך יש לוודא כי הדרכון אינו מושחת, יש דף פנוי אחד או יותר לחותמת הכניסה ותוקפו חצי שנה או יותר מתאריך הנסיעה.

להליך יעיל וקל, מומלץ מאד לבצע את הליך הבקשה בעזרת סוכן ויזות הבקיא בנהלים.

אנו ממליצים להשתמש בשרות הטוב של אדי סקראן בטלפון: 052-2741578. יש לתאם מולו ישירות איסוף הדרכון והטיפול בקבלת ויזה.

חלק מהשרות של הנציג הוא מילוי טופסי הבקשה בהתאם לדרישות.

יש למסור את הדרכון ללא עטיפה, ובו תשלום במזומן על סך 300 ₪. בנוסף, יש לצרף פתק ובו רשומים פרטים נדרשים שאינם מצויים בדרכון:

  • שם האב
  • מקצוע הנוסע\ת
  • כתובת
  • מספר טלפון
  • 4 תמונות פספורט או 25 ₪ נוספים להעתקת תמונת הדרכון.

כאשר הדרכון נמסר, נא לעדכן במשרדנו.

ניתן להשאיר דרכון בידי הנציג עד קבלת אשרת הכניסה, או לבקש כי הדרכון יוחזר אליכם. במידה והדרכון חזר לרשותכם, יש לתאם איסוף מחודש של הדרכון לצורך החתמת האשרה.

לאחר אישור הבקשה על ידי הרשויות המצריות, הסוכן יצור עמכם קשר לאיסוף הדרכון החתום.

בקבלתכם חזרה את הדרכון לאחר התהליך, יש לוודא שהוויזה אכן חתומה בדרכון, ולשלוח אלינו צילום של הויזה החתומה.

זכור\י כי קיימת אפשרות לדחיית הבקשה על ידי השלטונות המצרים. תנאי ביטול הפלגות וטיסות אינם מתחשבים במקרים של דחיית בקשה לאשרה מצרית. מקרה מסוג זה הוא באחריות בלעדית של הנוסע\ת. עקב כך, מומלץ לבעלי דרכון ישראלי המזמינים טיול ו\או טיסות הדורשים אשרת כניסה למצרים, לבצע את הליך הנפקת האשרה כ- 3 חודשים לפני מועד הנסיעה.

 

כניסה למצרים עם האשרה: בעת מעבר הגבול בטאבה או בעת הנחיתה בשדה התעופה במצרים,
יש להציג את האשרה לשוטר משטרת הגבולות ולוודא כי האשרה ממומשת ולא נחתמה כניסה המוגבלת לסיני בלבד.

 

אזרחי ישראל אשר ברשותם אזרחות נוספת- מומלץ להכנס למצרים בדרכון הזר.
ישנה זכאות לאשרה מצרית מלאה בדרכון הזר בעת מעבר הגבול או נחיתה במצרים.
ניתן גם להוציא ויזה אלקטרונית בקישור הבא בדרכון הזר.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

האם הוצאת ויזה לסיני הכרחית?
אם אתם מתכננים לנסוע לחופי סיני לטובת צלילות בשארם א-שייח או צפונית יותר, כולל צלילות סביב מיצרי טיראן שאליהן אפשר להגיע יבשתית – אינכם חייבים להוציא מראש ויזת תייר. אישור כניסה לסיני יונפק עבורכם במועד ההגעה לסיני ויהיה תקף למשך שבועיים. אולם עליכם לוודא מראש כי דרכונכם תקף למשך 3 חודשים לפחות ממועד כניסתכם לסיני. יחד עם זאת, במידה ואתם מתכננים לנסוע לסיני לתקופה העולה על שבועיים, או שאתם אמורים להגיע לאזורים אחרים במצרים, תידרשו להוציא ויזה מצרית בכל זאת. זה רלוונטי במיוחד לחלק הדרומי בראס מוחמד ויתר האתרים מדרום לו, כולל אתרי הצלילה של ראס מוחמד, כמו גם לאזורים המצריים שמחוץ לסיני.

 

האם ישראלים יכולים להיכנס לסיני באמצעות דרכון זר?
ככלל, אזרחי ישראל נדרשים לצאת מהארץ ולשוב אליה בהצגת דרכון ישראלי. יחד עם זאת, במידה ואתם מחזיקים בדרכון של מדינה אחרת מלבד דרכונכם הישראלי, תוכלו להציגו בצד המצרי על מנת להיכנס באמצעותו לסיני. הדבר יאפשר לכם לקבל באופן אוטומטי אשרת שהייה שתהיה תקפה למשך חודש (במקום לשבועיים בלבד כפי שמקבלים בהצגת דרכון ישראלי). מה שכן - תידרשו לזכור גם להציג את דרכונכם הזר בצאתכם את סיני ורק בכניסה לארץ להציג את דרכונכם הישראלי.

 

האם כדאי לעשות ביטוח נסיעות לסיני?
בדומה לכל נסיעה אחרת לחו"ל - גם כשנוסעים לסיני רצוי לרכוש מראש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שתכלול כיסוי להוצאות רפואיות מסוגים שונים במידה ותידרשו לכאלו חלילה, לצד פיצוי על אובדן כבודה או נזקים שעלולים להיגרם לציוד. ברכישת פוליסת נסיעות לסיני חשוב מאוד לבדוק מה כלול בביטוח כדי לוודא שאתם מכוסים לכל תרחיש. משמעו שאם מטרת הנסיעה שלכם היא צלילות בסיני, חשוב להיערך מראש עם פוליסת ביטוח צלילה ייעודית או לפחות להוסיף לביטוח הנסיעות הרחבה לספורט אתגרי- החיונית מאוד לשקט הנפשי שלכם, אף שהיא בתוספת תשלום.
לחצו כאן למידע נוסף על ביטוח נסיעות

 

ומה עם ביטוח צלילה?
מטבע הדברים, אם אתם צוללים ובפרט כשהדבר מתבצע במדינה זרה, מומלץ ביותר לרכוש ביטוח צלילות אישי לכל אחד מהצוללים. כאן בארץ מדובר בדרישה סטנדרטית אך גם אם הגעתם ליעד צלילה שבו לא דורשים מכם להציג ביטוח צלילה - חשוב שיהיה לכם כיסוי כזה לכל מקרה שלא יבוא.

 

האם יש צורך בביטוח צלילה אם יש לי ביטוח נסיעות עם כיסוי לספורט אתגרי?
כדאי להיות מודעים לעובדה כי ביטוחי הנסיעות שכוללים כיסוי לספורט אתגרי המכסה גם צלילות, אמנם מאפשרים פינוי לקבלת טיפול רפואי בחו"ל אולם אינם מכסים את המשך הטיפול בישראל. זאת בשונה מביטוחי צלילה ייעודיים המכסים גם את המשך הטיפול בישראל (עד גובה התקרה הקבועה לרכיב זה בפוליסה) כאשר יש צורך בטיפול רפואי הנמצא מחוץ לסל. בכל מקרה, בנוגע לרכישת ביטוח צוללים, כדאי להיוועץ בסוכן ביטוח מוסמך.

חזרה