מהם אתרי הצלילה הטובים בעולם?

 

אז מהם אתרי הצלילה הטובים בעולם? הצוללים חלוקים בדעותיהם מפני שלכל אחד יש את ההעדפות שלו לגבי מה שאפשר לראות, לגבי סוג הצלילה ורמתה, ולכך מצטרפת החוויה במדינה בה שוכן האתר. גם אם תשאלו את הצוות שלנו מהם אתרי הצלילה היפים בעולם תקבלו תשובות שונות, המתחילות ממש קרוב בסיני ומרחיקות עד לשונית המחסום הגדולה באוסטרליה. יחד עם זאת, עדיין מקובל להסכים שישנם מספר אתרים יפים וטובים במיוחד, ועל חלקם נספר לכם כאן:

 

    •  

Blue Corner Wall – מדרום מזרח לפיליפינים שוכנת מדינת פלאו ובה אפשר לצלול באתרים מרהיבים וייחודיים. הבולט והמפורסם שהם הוא ללא ספק קיר הפינה הכחולה שאליו מגיעים בעיקר צוללים בעלי ניסיון, המסוגלים להתמודד עם שינויי הזרמים החזקים. האתר עצמו מורכב מריף שצולל כלפי מטה באופן חד לעומק עצום של מספר קילומטרים, ולצידו צבי ים, כרישים, טונות ומגוון רחב של חיים תת ימיים ססגוניים.

 

    •  

Great Barrier Reef – רבים מבין הצוללים יאמרו לכם שזהו אתר הצלילה המרהיב ביותר בעולם. למעשה, לא מדובר באתר אחד אלא ביותר מ- 2000 קילומטרים של שונית, המהווה את המבנה הגדול בתבל שעשוי מאורגניזמים. בשונית הגדולה תוכלו לצלול עד סוף הימים ובכל פעם לראות משהו חדש, שכן חיים בה אלפי מינים של דגים ואלמוגים, לווייתנים, פרות ים, צבי ים ועוד.

 

    •  

Richelieu Rock – אתר צלילה יפהפה באזור איי סורין המהווים חלק מתאילנד, אשר שמו "מקום עשיר" ניתן לו על ידי ז'אק קוסטו שמצא אותו. זהו אתר בעל מראה דמוי פרסה המורכב מסלעי ענק ובמרכזו סלע עצום שמתנשא ממעמקים כמעט עד לפני המים. האתר כולו משופע באלמוגים ססגוניים ובמגוון עשיר של יצורים כמו סוסוני ים, כרישי לווייתן, עטלפי ים, מנטות, פרוש פיש, ברקודות, טראוולים ועוד. הוסיפו לכך את השהייה באזור של איים מרוחקים ובתוליים של תאילנד, ותבינו למה מדובר ביעד חלומי.

 

    •  

3 Room Cave – אתר פופולארי במיוחד באזור איי הוואי, המורכב מצינור לבה ענקי באורך של שישים מטרים ובו שלוש מערות וולקאניות גדולות. אכן, המבנה הגעשי של אזור זה מוצג לראווה בצלילה מדהימה עם קשת כניסה יפהפייה ומערה שמזכירה צורת גולגולת. אבל הדובדבן שבקצפת הם מגוון האלמוגים הרכים, הלובסטרים, מורנות, חשופיות וכרישי ריף שמסתתרים בינות למערות, והמינים המרהיבים של דגי הריף שבולטים במיוחד על גבי רקע סלעי שחור.

 

זו הייתה כמובן רק סקירה קצרה וממש לא ממצה של אתרי צלילה מהיפים והטובים בעולם. למידע על אתרים נוספים ועל טיולי הצלילה שלנו, דברו איתנו בטלפון 08-6342202.

 

 

 

 

חזרה